Helena Lovasz-Bukvova

Professorin Department of Business

  • Dr. Dipl.-Wirt.-Inf. Helena Lovasz-Bukvova, MRes | Professorin Department of Business - IMC Fachhochschule Krems

    Dr. Dipl.-Wirt.-Inf. Helena Lovasz-Bukvova, MRes

    Professorin Department of Business
    Institut Digitalisierung und Informatik

    IMC Campus KremsIMC Campus Trakt G
  • E-Learning
  • Datenanalyse
  • Forschungsmethodik
  • Kormann-Hainzl, G., Lovasz-Bukvova, H., Hoelzl, M. (2021): Are smarts villages just smaller smart cities? Call for a region-type-specific approach to the smartification of communities. In Hemker, T., Müller-Török, R., Prosser, A., Sasvari, P., Scola, D., Urs, N. (Hrsg.), Central and Eastern European e/Dem and e/Gov days 2021. Conference Proceedings (115-126). virtual: Facultas.

  • Grünbacher, P., Seidl, C., Dhungana, D., Lovasz-Bukvova, H. (Hrsg.). (2021): VaMoS'21: 15th International Working Conference on Variability Modelling of Software-Intensive Systems, Virtual Event / Krems, Austria, February 9-11, 2021. Krems: ACM.

    Doi: https://doi.org/10.1145/3442391
  • Lovazs-Bukova, H., Hage, R., Waiguny, M.K.J., Gruber-Mücke, T. (2020): ESTABLISHING AN AVATAR-BASED PRESENCE ON INSTAGRAM. In Doucek, P., Chroust, G., Oškrdal, V. (Hrsg.), IDIMT-2020 Digitalized Economy, Society and Information Management (245-252). Linz: Trauner Verlag.

  • Bukvova, H., Figl, K., Neumann, G. (2016): Improving the Quality of Multiple-Choice Exams by Providing Feedback from Item Analysis. In Nissen, V., Stelzer, D., Straßburger, S., Fischer, D. (Hrsg.), Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI) 2016: Technische Universität Ilmenau, 09. - 11. März 2016. Ilmenau: Universitätsverlag Ilmenau.

  • Schefer-Wenzl, S., Bukvova, H., Strembeck, M. (2014): A Review of Delegation and Break-Glass Models for Flexible Access Control Management. In Abramowicz, W., Kokkinaki, A. (Hrsg.), Business Information Systems Workshops. BIS 2014. Lecture Notes in Business Information Processing, vol. 183 (93-104). Cham: Springer.

    Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-11460-6_9
  • Jödicke, C., Bukvova, H., Schoop, E. (2014): Virtual-Collaborative-Learning-Projekte. Der Transfer des Gruppenlernens in den virtuellen Klassenraum. In Fischer, H., Köhler, T. (Hrsg.), Postgraduale Bildung mit digitalen Medien. Fallbeispiele aus den sächsischen Hochschulen (187-197). Münster: Waxmann.

  • Tawileh, W., Bukvova, H., Schoop, E. (2013): Virtual Collaborative Learning: Opportunities and Challenges of Web 2.0-Based E-Learning Arrangements for Developing Countries. In Azab, N. A. (Hrsg.), Cases on Web 2.0 in Developing Countries: Studies on Implementation, Application, and Use (380-410). Hershey, PA, USA: IGI Global.

    Doi: https://doi.org/10.4018/978-1-4666-2515-0
  • Wendler, R., Bukvova, H., Leupold, S. (2013): Qualitative Comparative Analysis in Information Systems and Wirtschaftsinformatik. In Alt, R., Franczyk, B. (Hrsg.), Proceedings of the 11th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI2013) (1457-1471). Leipzig: Universität Leipzig.

  • Kummer, C., Bukvova, H., Jödicke, C. (2012): Gestaltungsmaßnahmen zur Förderung kollaborativer Wiki-Arbeit in der Hochschullehre. In Kohler, T., Kahnwald, N. (Hrsg.), Communities in New Media: Virtual Enterprises, Research Communities & Social Media Networks: 15. Workshop GeNeMe ’12 Gemeinschaften in Neuen Medien (241-252). Dresden: TUDpress.

  • Bukvova, H. (2012): A holistic approach to the analysis of online profiles. Internet Research, 22(3): 340-360.

    Doi: https://doi.org/10.1108/10662241211235680
  • Bukvova, H. (2011): Scientists online: A framework for the analysis of Internet profiles. First Monday, 16(10).

    Doi: https://doi.org/10.5210/fm.v16i10.3584
  • Laakso, M., Welling, P., Bukvova, H., Nyman, L., Björk, B., Hedlund, T. (2011): The development of open access journal publishing from 1993 to 2009. PloS one, 6(6): e20961.

    Doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0020961
  • Bukvova, H. (2011): Taking new routes: Blogs, Web sites, and Scientific Publishing. ScieCom Info, 7(2).

  • Bukvova, H., Meyer, S., Schoop, E. (2010): eLectures: Vom Nebenprodukt zum strukturierten Blended Learning Arrangement. In Schumann, M., Kolbe, L., Breitner, M., Frerichs, A. (Hrsg.), Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2010, Proceedings (1425-1436). Göttingen: Universitätsverlag Göttingen.

  • Bukvova, H., Lehr, C., Lieske, C., Weber, P., Schoop, E. (2010): Gestaltung virtueller kollaborativer Lernprozesse in internationalen Settings. In Schumann, M., Kolbe, L., Breitner, M., Frerichs, A. (Hrsg.), Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2010, Proceedings (1449-1460). Göttingen: Universitätsverlag Göttingen.

  • Kalb, H., Bukvova, H., Schoop, E. (2009): Social Software im Forschungsprozess: Ein Framework zur explorativen Strukturierung. In Meißner, K., Engelien, M. (Hrsg.), GeNeMe '09: Gemeinschaften in Neuen Medien (125-134). Dresden: TUDpress.

  • Lieske, C., Bukvova, H., Schoop, E. (2009): Virtual Collaborative Learning: Auf der Suche nach den Digital Natives. In Schwill, A., Apostolopoulos, N. (Hrsg.), Lernen im Digitalen Zeitalter. Workshop-Band Dokumentation der Pre-Conference zur DeLFI2009 (61-68). Berlin: Logos Verlag.

  • Bukvova, H. (2009): Supporting the initiation of research collaborations. In Ruhland, J., Kirchner, K. (Hrsg.), Jena Research Papers in Business and Economics (64-71). Jena: Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Universität Jena.

  • Bukvova, H., Kalb, H., Lieske, C., Schoop, E. (2009): E-Lectures im Hochschulunterricht. In Meißner, K., Engelien, M. (Hrsg.), GeNeMe 2009: Gemeinschaften in Neuen Medien (307-315). Dresden: TUDpress.

  • Bukvova, H., Gilge, S., Schoop, E. (2007): International Harmonization of Higher Education Programs - A Bottom-Up Approach by exchanging mobile european modules. In Nunes, M., McPherson, M. (Hrsg.), Proceedings of the IADIS International Conference on e-Learning. Lisbon, Portugal 6-8 July 2007 2007 (205-208). Lisbon: IADIS Press.

  • Bukvova, H., Gilge, S., Schoop, E. (2006): Enhancing the Framework for Virtual Collaborative Learning. comparison of two Case Studies. In European Distance and E-Learning Network (EDEN) Secretariat (Hrsg.), Proceedings of the 4th EDEN Research Workshop (1-8). Castelldefels, Barcelona: EDEN.

  • Bukvova, H., Gilge, S., Schoop, E. (2006): Virtual Collaboration in Higher Education Blended Learning Arrangements. In Meißner, K., Engelien, M. (Hrsg.), GeNeMe '06. Gemeinschaften in Neuen Medien (283-294). Dresden: TUDpress.