Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
Wirtschaftswissenschaftliches Know-how in der Lehre und anwendungsorientierte Forschung mit internationaler Ausrichtung zeichnen das Institut für Tourismus, Wein Business und Marketing aus.
Im Institut sind die englischsprachigen Bachelor-Studiengänge Tourismus und Freizeitwirtschaft (Vollzeit und berufsbegleitend), International Wine Business, sowie der Master-Studiengang Marketing angesiedelt.
Wissen – Forschen – Handeln
Neben der Lehre sind alle Kolleginnen und Kollegen als Expertinnen und Experten in der Forschung aktiv. Das Team konzentriert sich dabei vor allem auf drei Forschungsschwerpunkte.
Im Schwerpunkt „Consumer Studies and Innovation Management“ wird das Verhalten, die Wahrnehmung und die Entscheidungsfindung von Konsumentinnen und Konsumenten in komplexen innovativen realen und virtuellen Entscheidungswelten untersucht.
Der Schwerpunkt „Tourismus-Marketing und Technologien“ beschäftigt sich mit der Untersuchung von Trends und Entwicklungen in verschiedenen Sektoren und mit dem Einsatz neuer Technologien zur Optimierung von internen und externen Geschäftsprozessen bei touristischen Unternehmen und Organisationen.
Darüber hinaus erforscht das Institut im Forschungsschwerpunkt „Regional Economics und Agrobusiness“ Strategien und Maßnahmen zur wirtschaftlichen Entwicklung von Regionen unter besonderer Berücksichtigung der Wertschöpfungskette von der regionalen Produktion bis hin zur Endkonsumentin beziehungsweise zum Endkonsumenten.
Aktuelle Forschungsprojekte beschäftigen sich beispielsweise mit der Frage der Authentizität von touristischen Produkten und Erlebnissen mit Fokus auf dem Kulturbereich, mit nachhaltiger Tourismusentwicklung und der Umsetzung der Digitalisierung in touristischen Unternehmen und Regionen. Darüber hinaus werden im Institut Eye-Tracking-Studien zur Analyse des Konsumentinnen- und Konsumentenverhaltens am Point-of-Sale durchgeführt und der Aspekt der Nachhaltigkeit in der Weinwirtschaft sowie der Weintourismus und die Entwicklung von internationalen Weinmärkten werden wissenschaftlich beleuchtet.
" Durch praxisnahe Unterrichts- und Forschungsprojekte und im regen Austausch mit Wirtschaftspartnerinnen und -partnern wollen wir sicherstellen, dass unsere Studierenden die bestmögliche Ausbildung für die neuen Anforderungen am Arbeitsmarkt erhalten und nach Studienabschluss rasch und erfolgreich die angestrebten Karrierewege einschlagen können. Zudem wollen wir das Institut als kompetenten und nachgefragten Forschungspartner für nationale und internationale Unternehmen positionieren. "
Christian Maurer, Leiter des Instituts Tourismus, Wein Business und Marketing
Team
Lernen Sie das Kern-Team des Instituts Tourismus, Wein Business und Marketing kennen.
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
Prof.(FH) Mag. Christian Maurer
Institutsleitung Tourismus, Wein Business & Marketing / Studiengangsleitung Master Tourismusmanagement und Freizeitwirtschaft, Marketing
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
- Online Distribution Channels
- Planung und Umsetzung von E-Tourismus / E-Marketing Strategien
- touristische Produktentwicklung
- MarketingMaster of Arts in Business / Vollzeit
-
Capacity Building für nachhaltigen ländlichen Tourismus in Mosambik ("CAST Mozambique")
Department of Business
-
CaucaSusT - Transdisziplinarität für eine nachhaltige Tourismusentwicklung in der Kaukasusregion
Projektleitung, Department of Business
-
InRuTou - Innovationen im ländlichen Tourismus
Projektleitung, Department of Business
Maurer, C. (2022): Digital Marketing Strategies. In Dimitrios Buhalis (Hrsg.), Encyclopedia of Tourism Management and Marketing (3). Cheltenham: Edward Elgar Publishing.
Christian Maurer & Hubert J. Siller (Hrsg.). (2022): ISCONTOUR 2022 - Tourism Research Perspectives. Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research. Norderstedt: BoD.
Maurer, C., Siller, H. (2020): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2020. Norderstedt: BoD.
Maurer, C., Siller, H. (Hrsg.). (2019): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2019. Norderstedt: BoD.
Maurer, C., Neuhofer, B. (Hrsg.). (2018): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2018. Norderstedt: BoD.
Egger, R., Maurer, C. (Hrsg.). (2017): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2017. Norderstedt: BoD.
Maurer, C., Tischler, S. (2017): Die Bedeutung von Bonusleistungen bei der Hotelbuchung zur Steigerung der Kundenloyalität und Direktbuchungsrate - Eine Studie unter österreichischen Hotelbetrieben. In IMC Fachhochschule Krems GmbH (Hrsg.), Online Tagungsband - 11. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2017 (855-865). Krems: FFH.
Egger, R., Maurer, C. (Hrsg.). (2016): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2016. Norderstedt: BoD.
Egger, R., Maurer, C. (Hrsg.). (2015): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2015. Norderstedt: BoD.
Maurer, C. (2015): eTourismus – Daten und Fakten. In Schulz, A., Weithöner, U., Egger R., Goecke, R. (Hrsg.), Informationsmanagement im Tourismus (52). München: De Gruyter Oldenbourg.
Doi: https://doi.org/10.1515/9783486858402Egger, R., Maurer, C. (Hrsg.). (2014): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2014. Norderstedt: BoD.
Nijhuis, K., Maurer, C., Munro, J. (2014): Handbook on E-marketing for Tourism Destinations. Madrid: UN-WTO/ETC.
Doi: https://doi.org/10.18111/9789284415755Egger, R., Maurer, C. (Hrsg.). (2013): Tourism Research Perspectives - Proceedings of the International Student Conference in Tourism Research 2013. Norderstedt: BoD.
Maurer, C., Lutz, V. (2011): Strategic Implications for Overcoming Communication Gaps in Tourism Caused by Digital Divide. Journal of Information Technology & Tourism, 13(3): 205-214.
Doi: https://doi.org/10.3727/109830512X13283928066887Maurer, C., Wiegmann, R. (2011): Effectiveness of Advertising on Social Network Sites: A Case Study on Facebook. In Law, R., Fuchs, M., Ricci, F. (Hrsg.), Information and Communication Technologies in Tourism 2011 (485-498). Vienna: Springer.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-7091-0503-0Maurer, C., Lutz, V. (2011): The Impact of Digital Divide on Global Tourism: Strategic Implications of Overcoming Communication Gaps Caused by Digital Inequalities. In Law, R., Fuchs, M., Ricci, F. (Hrsg.), Information and Communication Technologies in Tourism 2011 (265-277). Vienna: Springer.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-7091-0503-0Maurer, C., Schaich, S. (2011): Online Customer Reviews Used as Complaint Management Tool. In Law, R., Fuchs, M., Ricci, F. (Hrsg.), Information and Communication Technologies in Tourism 2011 (499-511). Vienna: Springer.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-7091-0503-0
Prof.(FH) Mag. Christian MaurerInstitutsleitung Tourismus, Wein Business & Marketing / Studiengangsleitung Master Tourismusmanagement und Freizeitwirtschaft, MarketingInstitutsleitung Tourismus, Wein Business & Marketing / Studiengangsleitung Master Tourismusmanagement und Freizeitwirtschaft, Marketing
Prof.(FH) Mag. Christian Maurer
Kernkompetenzen
- Online Distribution Channels
- Planung und Umsetzung von E-Tourismus / E-Marketing Strategien
- touristische Produktentwicklung
Christina Balan
Assistenz / Institut Tourismus, Wein Business & Marketing und Institut Internationaler Handel & Nachhaltige Wirtschaft
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
-
WBL4JOB
Department of Business
Christina BalanAssistenz / Institut Tourismus, Wein Business & Marketing und Institut...Prof.(FH) Mag. Claudia Bauer-Krösbacher, PhD
Studiengangsleitung Tourismusmanagement & Freizeitwirtschaft
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Berufsbegleitend
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Vollzeit
- MarketingMaster of Arts in Business / Vollzeit
-
Klimawandel und dessen Auswirkungen auf touristische Attraktionen in Niederösterreich
Projektleitung, Department of Business
-
Nachhaltigkeit aus Sicht der Weinkonsumentinnen und Konsumenten
Department of Business
-
„GrünRaum“: Inwertsetzung von Grünräumen
Projektleitung, Department of Business
-
Grünräume als Tourismusattraktionen: Wien im Vergleich zu ausgewählten europäischen Städten
Projektleitung, Department of Business
-
Hybrid Parks – Entwicklung eines Messmodells
Projektleitung, Department of Business
-
Kulturelle (Garten-) Tradition als Schwerpunkt für nachhaltigen Tourismus - CultTOUR
Department of Business
Enz, I., Zehetner, R., Bauer-Krösbacher, C., Waiguny, M.K.J. (2021): IMC Rise®: Eine Case Study über die Stärkung von Resilienz im virtuellen Kontext. In Schutti-Pfeil G., Darilion A., Ehrenstorfer B. (Hrsg.), 9. TAG DER LEHRE TEACHING DER FH OÖ Tagungsband (52-59). Linz: FH Oberösterreich.
Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C. (2021): Kulinarikreisen in der Zielgruppe 55+. In Rüdiger, J., Wagner, D., Dreyer, A., Stöckl, A. (Hrsg.), Kulinarischer Tourismus und Weintourismus - Culinary and Wine Tourism Conference 2020 (19-56). Wiesbaden: Gabler Verlag.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-33226-6Bauer-Krösbacher, C., & Mazanec, J. (2021): Modelling Museum Visitor's Perception and Experience of Authenticity. Examining Heterogeneity with a Finite Mixture Model. Folia Turistica(56): 35-57.
Doi: https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.8957Bauer-Krösbacher, C., Tischler, S., Baumgartner, D. (2020): Ski huts in Austria and their culinary offer: a question of quality versus quantity?. In Doppler, S., Steffen, A. (Hrsg.), Case Studies on Food Experiences in Marketing, Retail, and Events (109-119). Oxford: Woodhead Publishing .
Doi: https://doi.org/10.1016/C2018-0-02517-7Bauer-Krösbacher, C., Koschitz, S. (2019): Management von Gärten und Parks als Besucherattraktionen. Ein Handbuch. Krems: IMC University of Applied Sciences Krems.
Bauer-Krösbacher, C., Tischler, S., Baumgartner, D. (2019): The Culinary Offer of Ski Huts in Austria: A Question of Quantity vs. Quality?. In Doppler, S., Steffen, A. (Hrsg.), Case Studies on Food Experiences (109-119). Amsterdam: Woodhead Publishing .
Doi: https://doi.org/10.1016/C2018-0-02517-7Bauer-Krösbacher, C. (2019): Authentizität im Tourismus – eine Untersuchung am Beispiel historischer Gärten und Parks. In Wagner, D., Schobert, M., Steckenbauer, G. (Hrsg.), Experience Design im Tourismus – eine Branche im Wandel. Gestaltung von Gäste-Erlebnissen, Erlebnismarketing und Erlebnisvertrieb (103-117). Wiesbaden: Springer-Gabler.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-24513-9Bauer-Krösbacher, C., Tischler, S. (2017): Tourism in Austria. In Lowry, L. (Hrsg.), International Encyclopedia of Travel and Tourism (103-105). Thousand Oaks, California, USA: SAGE Publishing, Inc.
Doi: https://www.doi.org/10.4135/9781483368924.n38Bauer-Krösbacher, C., Stoeckl, A., Tischler, S. (2017): Die kulinarische Attraktivität des Reiselands Österreich: Selbstbild v. Aussensicht. In Wagner, D., Mair, M., Stoeckl, A., Dreyer, A. (Hrsg.), Kulinarischer Tourismus und Weintourismus - Culinary and Wine Tourism Conference 2015 (125-134). Wiesbaden: Springer Gabler.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-13732-8_10Bauer-Krösbacher, C., Tischler, S. (2016): Methoden der BesucherInnenforschung. In Wolfram, S. (Hrsg.), Kulturvermittlung heute. Internationale Perspektiven (173-188). Bielefeld: transcript.
Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C. (2016): Kulinarisch reisen. Aktuelle Entwicklungen zur Bedeutung des Kulinariktourismus in Österreich. In Bieger, T., Beritelli, P., Laesser, C. (Hrsg.), Schweizer Jahrbuch für Tourismus 2015/16: Gesellschaftlicher Wandel als Herausforderung im alpinen Tourismus (1-10). Berlin: Erich Schmidt Verlag.
Stöckl, A.F., Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C., Koja, T., & Mathis, J.K. (2016): Does Wine Enhance the Attractiveness of a Destination?. In Bruwer, J., Lockshin, L., Corsi, A., Cohen, J., Hirche, M. (Hrsg.), Conference Proceedings, 9th Academy of Wine Business Research Conference (598-607). Adelaide: Academy of Wine Business Research.
Mathis, J., Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C. (2015): Travel Motivations and Destination Choice Behaviour in Culinary Tourism – The Case of Austrian Travellers. In Department of Tourism, Munich University of Applied Sciences (Hrsg.), Consumer Behavior in Tourism Symposium 2015 (CBTS). Munich: Department of Tourism, Munich University of Applied Sciences.
Bauer-Krösbacher, C. (2015): Das Paradies so nah! Entwicklung von Gartentourismus in Niederösterreich. In Bieger, T., Beritelli, P., Laesser, C. (Hrsg.), Schweizer Jahrbuch für Tourismus 2014/15: Strategische Entwicklungen im alpinen Tourismus (143-156). Berlin: Erich Schmidt Verlag.
Edlinger, P., Bauer-Krösbacher, C. (2014): Internationale Trends im Museumsbereich. Wie reagieren österreichische Museen?. In Bieger, T., Beritelli, P., Laesser, C. (Hrsg.), Schweizer Jahrbuch für Tourismus 2013/14: Zukunftsgestaltung im alpinen Tourismus (35-44). Berlin: Erich Schmidt Verlag.
Prof.(FH) Mag. Claudia Bauer-Krösbacher, PhDStudiengangsleitung Tourismusmanagement & FreizeitwirtschaftMag. Sonja Berger, MSc
Interimistische Studiengangsleitung Tourismusmanagement & Freizeitwirtschaft / Sprachkoordination
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Vollzeit
-
WBL4JOB
Department of Business
Mag. Sonja Berger, MScInterimistische Studiengangsleitung Tourismusmanagement &...Dr. Claudia Dolezal, MSc, BA
Senior Lecturer Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
- Nachhaltige Entwicklung im Tourismus und die United Nations Sustainable Development Goals
- Tourismus und sozialer Wandel
- Destinationsentwicklung und Destinationsmanagement
- Business AdministrationBachelor of Arts in Business / Vollzeit
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Berufsbegleitend
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Vollzeit
- MarketingMaster of Arts in Business / Vollzeit
- Tourism and Leisure Management in TashkentBachelor of Arts in Business / Vollzeit
-
Capacity Building für nachhaltigen ländlichen Tourismus in Mosambik ("CAST Mozambique")
Projektleitung, Department of Business
-
Nachhaltigkeit aus Sicht der Weinkonsumentinnen und Konsumenten
Department of Business
-
WBL4JOB
Projektleitung, Department of Business
Dolezal, C., Gudka, J., Lapointe, D. (2022): Unseen Tours’ Virtual ‘Not-in-a-pub’ Quizzes: Social Inclusion and Empowerment in Times of COVID-19. In Novelli, M., Cheer, J.M., Dolezal, C., Milano, C, Jones, A. (Hrsg.), Handbook of Niche Tourism (401-421). London: Edward Elgar Publishing.
Novelli, M., Cheer, J.M., Dolezal, C., Milano, C, Jones, A. (Hrsg.). (2022): Handbook of Niche Tourism. London: Edward Elgar Publishing.
Dolezal, C., Novelli, M. (2020): Power in community-based tourism: empowerment and partnership in Bali. Journal of Sustainable Tourism.
Doi: https://doi.org/10.1080/09669582.2020.1838527Dolezal, C., Miezelyte, D. (2020): Volunteer Tourists and the SDGs in Bali: Agents of Development or Redundant Holiday-Makers?. Austrian Journal for South-East Asian Studies, 13(1): 117-124.
Doi: https://doi.org/10.14764/10.ASEAS-0028Trupp, A., Dolezal, C. (2020): Tourism and the Sustainable Development Goals in Southeast Asia. Austrian Journal of South-East Asian Studies, 13(1): 1-16.
Doi: https://doi.org/10.14764/10.ASEAS-0026Dolezal, C., Trupp, A., Bui, H. (Hrsg.). (2020): Tourism and Development in Southeast Asia. London: Routledge.
Trupp, A., Dolezal, C., Bui, H. (2020): Mapping tourism, sustainability, and development in Southeast Asia. In Dolezal, C., Trupp, A., Bui, H. (Hrsg.), Tourism and Development in Southeast Asia (3-22). London: Routledge.
Bui, H., Dolezal, C. (2020): The tourism-development nexus in Southeast Asia: History and current issues. In Dolezal, C., Trupp, A., Bui, H. (Hrsg.), Tourism and Development in Southeast Asia (23-40). London: Routledge.
Dolezal, C., Trupp, A., Leepreecha, P. (2020): Researching tourism and development in Southeast Asia: Methodological insights. In Dolezal, C., Trupp, A., Bui, H. (Hrsg.), Tourism and Development in Southeast Asia (41-56). London: Routledge.
Dolezal, C., Trupp, A., Bui, H. (2020): Tourism and development in Southeast Asia: Concluding remarks and future outlook. In Dolezal, C., Trupp, A., Bui, H. (Hrsg.), Tourism and Development in Southeast Asia (214-218). London: Routledge.
Dolezal, C., Gudka, J. (2019): London’s “Unseen Tours”: Slumming or societal change in the city?. In Smith, A., Graham, A. (Hrsg.), Destination London: The territorial expansion of the visitor economy. (141-163). London: University of Westminster Press.
Doi: https://doi.org/10.16997/book35.g/Dolezal, C. (2018): Being in the field in Bali: A reflection on fieldwork relations in community-based tourism research. In Tucker, H., Jimura, T., Dixon, L. (Hrsg.), Tourism Ethnographies: Ethics, Methods, Application and Reflexivity (97-111). London: Routledge.
Doi: https://doi.org/10.4324/9781315162164Novelli, M., Klatte, N., Dolezal, C. (2016): The ASEAN community-based tourism standards: looking beyond certification. Tourism Planning & Development, 14(2): 216-281.
Doi: https://doi.org/10.1080/21568316.2016.1243146Dolezal, C. (2015): The tourism encounter in community-based tourism in Northern Thailand: Empty meeting ground or space for change?. Austrian Journal for South-East Asian Studies, 8(2): 165-186.
Doi: https://doi.org/10.14764/10.ASEAS-2015.2-4Dolezal, C., Trupp, A. (2015): Tourism and Development in Southeast Asia. Austrian Journal for South-East Asian Studies, 8(2): 117-124.
Doi: https://doi.org/10.14764/10.ASEAS-2015.2-1Dolezal, C., Burns, P. (2014): ABCD to CBT: Asset-Based Community Development’s Potential for Community-Based Tourism. Development in Practice, 25(1): 133-142.
Doi: https://doi.org/10.1080/09614524.2015.982075Dolezal, C. (2013): Community-Based Tourism in Bali: On the Road Towards Empowerment? An Interview with Djinaldi Gosana. Austrian Journal for South-East Asian Studies, 6 (2): 366-373.
Doi: https://doi.org/10.14764/10.ASEAS-6.2-8Trupp, A., Dolezal, C. (2013): Mobilities in South-East Asia. Austrian Journal of South-East Asian Studies, 6(2): 235-241.
Doi: https://doi.org/10.14764/10.ASEAS-6.2-1Dolezal, C. (2011): Community-Based Tourism in Thailand: (Dis-)Illusions of Authenticity and the Necessity for Dynamic Concepts of Culture and Power. Austrian Journal of South-East Asian Studies, 4(1): 129-138.
Doi: https://doi.org/10.14764/10.ASEAS-4.1-7
Dr. Claudia Dolezal, MSc, BASenior Lecturer Institut Tourismus, Wein Business und MarketingDI Dr. Markus Walter Eitle, MSc.
Senior Lecturer Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
- International Wine BusinessBachelor of Arts in Business / Vollzeit
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Berufsbegleitend
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Vollzeit
- Betriebswirtschaft für das GesundheitswesenBachelor of Arts in Business / Berufsbegleitend
- Tourism and Leisure Management in BakuVollzeit
- Applied ChemistryBachelor of Science in Engineering / Vollzeit
Savoi, S., Eitle, M. W., Berger, H., Curto, M., Meimberg, H., Griesser, M., & Forneck, A. (2020): Comparative transcriptome analysis of two root-feeding grape phylloxera (D. vitifoliae) lineages feeding on a rootstock and V. vinifera. Insects, 11(10): 691.
Doi: https://doi.org/10.3390/insects11100691Eitle, M. W., Carolan, J. C., Griesser, M., & Forneck, A. (2019): The salivary gland proteome of root-galling grape phylloxera (Daktulosphaira vitifoliae Fitch) feeding on Vitis spp. PLoS One, 14(12): e0225881.
Doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0225881Eitle, M.W., Griesser, M., Vankova, R., Dobrev, P., Aberer, S., Forneck, A. (2019): Grape phylloxera (D. vitifoliae) manipulates SA/JA concentrations and signalling pathways in root galls of Vitis spp. Plant Physiology and Biochemistry, 144: 85-91.
Doi: https://doi.org/10.1016/j.plaphy.2019.09.024Eitle, M. W., Loacker, J., Meng-Reiterer, J., Schuhmacher, R., Griesser, M., & Forneck, A. (2018): Polyphenolic profiling of roots (Vitis spp.) under grape phylloxera (D. vitifoliae Fitch) attack. Plant Physiology and Biochemistry, 135: 174-181.
Doi: https://doi.org/10.1016/j.plaphy.2018.12.004Eitle, M.W., Cargnoni, M., Failla, O., Kaul, H.P., Griesser, M., Forneck, A. (2018): Compensation effects in grape phylloxera (Daktulosphaira vitifoliae Fitch) infested vines on root growth, leaf respiration and sink activity. In Duso, C., Hoffmann, C., Calonnec, A., Fuchs, R., Jermini, M., Maixner, M., Thiery, D., Zahavi, T. (Hrsg.), IOBC-WPRS Bulletin (86-90). Riva del Garda, Italy: International Organization for Biological and Integrated Control of Noxious Animals and Plants (OIBC/OILB), West Palaearctic Regional Section (WPRS/SROP).
Eitle, M.W., Griesser, M., Forneck, A. (2018): Volatile methyl salicylate induces systemic signalling in the phylloxerated root system of hybridised Vitis spp. In IOBC-WPRS Bulletin (Hrsg.), IOBC-WPRS Bulletin (84-86). Riva del Garda, Italy: IOBC-WPRS Bulletin.
Eitle, M. W., Cargnoni, M., Acar, A., Crespo Martinez, S., Failla, O., Kaul, H. P., Griesser, M. & Forneck, A. (2017): Phylloxeration effects on the sink activity and assimilation rate in phylloxera (Daktulosphaira vitifoliae Fitch) infested grapevines (Vitis spp.). Acta Horticulturae, 1188: 291-297.
Doi: https://doi.org/10.17660/ActaHortic.2017.1188.38Eitle, M.W., Griesser, M., Dobrev, F., Vankova, R., Forneck, A. (2017): First insights on phytohormones during the compatible grapevine-phylloxera interaction. Acta Horticulturae, 1188: 255-263.
Doi: https://doi.org/10.17660/ActaHortic.2017.1188.33Griesser, M., Martinez, S. C., Eitle, M. W., Warth, B., Andre, C. M., Schuhmacher, R., & Forneck, A. (2017): The ripening disorder berry shrivel affects anthocyanin biosynthesis and sugar metabolism in Zweigelt grape berries. Planta, 247(2): 471-481.
Doi: https://doi.org/10.1007/s00425-017-2795-4Eitle, M. W., Forneck, A. (2017): Comparison of bioassays to biotype grape phylloxera (Daktulosphaira vitifoliae Fitch) on Vitis ssp. Vitis, 56(3): 141-146.
Doi: https://doi.org/10.5073/vitis.2017.56.141-146Griesser, M., Crespo Martinez, S., Eitle, M. W., Warth, B., Schuhmacher, R., & Forneck, A. (2016): New insights into the grapevine physiological ripening disorder berry shrivel with focus on anthocyanin biosynthesis. Acta Horticulturae, 1188: 57-64.
Doi: https://doi.org/10.17660/ActaHortic.2017.1188.8
DI Dr. Markus Walter Eitle, MSc.Senior Lecturer Institut Tourismus, Wein Business und MarketingProf.(FH) Jens Peter Ennen, MSc
Studiengangsleitung Transnationale Programme
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
- Export-oriented Management in TashkentBachelor of Arts in Business / Vollzeit
- Tourism and Leisure Management in BakuVollzeit
- Tourism and Leisure Management in TashkentBachelor of Arts in Business / Vollzeit
-
WBL4JOB
Department of Business
Ennen, J. (2009): The evaluation of welfare state performance: modelling a counterfactual world. Historical Social Research/Historische Sozialforschung, 34(2): 129-146.
Doi: https://doi.org/10.12759/hsr.34.2009.2.129-146
Prof.(FH) Jens Peter Ennen, MScStudiengangsleitung Transnationale ProgrammeGiancarlo Fedeli, PhD, MA, BSc, PgC
Senior Lecturer Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Vollzeit
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Berufsbegleitend
- Tourism and Leisure Management in TashkentBachelor of Arts in Business / Vollzeit
Lukoseviciute, G., Pereira, L. N., Panagopoulos, T., Fedeli, G., Ramsey, E., Madden, K., Condell, J. (2023): Recreational trail development within different geographical contexts as a determinant of income multiplier and local economic impact. Tourism Management Perspectives, 46: 101090.
Doi: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2023.101090Fedeli, G., Minor, K., Lennon, J. J. & Bratec, M. (2023): PRODUCTIVITY IN THE HOSPITALITY SECTOR: Can management apps really improve work productivity in the housekeeping department?. In Curtin, Murdoch & ECU Universities (Hrsg.), 33rd Annual Council for Australasian Tourism and Hospitality Education (CAUTHE) Conference 2023 (352). Perth, Australia: Curtin, Murdoch & ECU Universities.
Doi: ISBN 978-0-9945-141-9-6Williams, N. L., Wassler, P., Fedeli, G. (2023): Social Representations of War Tourism: A Case of Ukraine. Journal of Travel Research, 0(0): 1-7.
Doi: https://doi.org/10.1177/00472875221146797Fedeli, G., Nguyen, T.H.H., Williams, N.L., Del Chiappa G., Wassler, P. (2022): Travel desire over intention in pandemic times. Annals of Tourism Research Empirical Insights, 3(2).
Doi: https://doi.org/10.1016/j.annale.2022.100051Fedeli, G., Cheng, M. (2022): Influencer marketing and tourism: Another threat to integrity for the industry?. Tourism Analysis.
Doi: https://doi.org/10.3727/108354222X16510114086370Wassler, P., Del Chiappa, G., Nguyen, T. H. H., Fedeli, G., Williams, N. L. (2022): Increasing vaccination intention in pandemic times: a social marketing perspective. Italian Journal of Marketing: 37-58.
Doi: https://doi.org/10.1007/s43039-022-00049-wFedeli, G., Cigurova L. (2021): Volunteer Recruitment and Selection: Evidence from the Visitor Attraction Sector. In Holmes, K. A., Lockstone-Binney, Shipway, L. R. (Hrsg.), The Routledge Handbook of Volunteering in Events, Sport and Tourism (271-285). London: Taylor & Francis.
Doi: https://doi.org/10.4324/9780367815875Williams, N. L., Nguyen, T. H. H., Del Chiappa, G., Fedeli, G., Wassler, P. (2021): COVID-19 vaccine confidence and tourism at the early stage of a voluntary mass vaccination campaign: A PMT segmentation analysis. Current Issues in Tourism, 25(3): 475-489.
Doi: https://doi.org/10.1080/13683500.2021.1963216Fedeli, G. (2021): Marketing Visitor Attractions in the Digital Age: An investigation of E-marketing Adoption in the Scottish Visitor Attraction sector. Glasgow: Glasgow Caledonian University.
Fedeli, G. (2019): ‘Fake news’ meets tourism: a proposed research agenda. Annals of Tourism Research, 80(102684): 123.
Doi: https://doi.org/10.1016/j.annals.2019.02.002Fedeli, G. (2017): ICTs, disruptive forces and the production paradox in tourism: Present and future issues in the Visitor Attraction sector. Mediterranean Journal of Communication, 10(1): 113-121.
Doi: https://doi.org/10.14198/MEDCOM/2017/10_cmdFedeli, G. (2017): The role and potential of ICT in the visitor attractions sector: the case of Scotland’s tourism industry. In Kalbaska, N., Ge, J., Murphy, J., Sigala, M. (Hrsg.), ENTER2017 eTourism Conference, ISBN 978-88-6101-016-1 (14-20). Rome : Universita' della Svizzera italiana.
Giancarlo Fedeli, PhD, MA, BSc, PgCSenior Lecturer Institut Tourismus, Wein Business und MarketingHon.Prof.(FH) Dr. Elisa Hergueta-Covacho, E.H. Lic., MA
Senior Lecturer Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Vollzeit
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Berufsbegleitend
González Aldea, P., Hergueta-Covacho, E. & Badillo Mendoza, M.E. (2021): Social Learning and Learning Communities in times of confinement. Analysis of educational transformations in face-to-face education. In Villalonga Gómez, C., Ibáñez-Ibáñez, P. & Marta-Lazo, C. (Hrsg.), La enseñanza e-Learning en el ámbito universitario. Un enfoque 360. (147-167). Navarra: Thomson Reuters.
Marta-Lazo, C., Hergueta-Covacho, E., & Martinez-León, N. (Hrsg.). (2021): Comunicación y competencias digitales: la nueva alfabetización. Madrid, Spain: Universidad Complutense de Madrid.
Doi: https://doi.org/10.15178/va.2021.154Villalonga-Gómez, C. & Hergueta-Covacho, E. (Hrsg.). (2020): Mobile apps and media empowerment in digital and ubiquitous environments. Alicante, Spain: Revista Mediterránea de Comunicación.
Doi: https://doi.org/10.14198/MEDCOM.15632Hergueta-Covacho, E., Marfil-Carmona, R. (2018): Transiciones educomunicativas. Del Capitalismo Cognitivo a la educación líquida. In Universidad Nacional de Educación a Distancia – UNED (Hrsg.), La otra educación. Pedagogías críticas para el siglo XXI (93-111) (93-112). Madrid: Editorial UNED.
Camarero-Cano, L., Hergueta-Covacho, E., Villalonga-Gómez, C. (Hrsg.). (2018): Comunicar y educar en la ubicuidad. Aprendizaje móvil, Apps, y MOOCs desde una perspectiva inteRmetodológica ubicua. Zaragoza: Ediciones Egregius.
Lazo, M., Marfil-Carmona, R. & Hergueta-Covacho, E. (2016): Aplicación de las Redes Sociales en el aprendizaje en conectividad: uso del factor relacional en la dialéctica twitter. Revista científica electrónica de Educación y Comunicación en la Sociedad del Conocimiento, II: 304-319.
Doi: https://doi.org/10.30827/eticanet.v16i2.11926Hergueta-Covacho, E., Marta Lazo, C., & Gabelas Barroso, J.A. (2016): Media Literacy and relational Inter-methodology implementation on MOOC. Revista Mediterránea de Comunicación, 7(2): 47-58.
Doi: https://doi.org/10.14198/MEDCOM2016.7.2.4Marta Lazo, C., Hergueta-Covacho, E. y Gabelas Barroso, J.A. (2016): Applying Intermethodological Concepts for Enhancing Media Literacy Competences. Journal of Universal Computer Science (J.UCS), vol. 22(1), 22(1): 37-54.
Doi: https://doi.org/10.3217/jucs-022-01-0037Hergueta-Covacho, E., Levratto, V. (2015): Fomentar la inteligencia colectiva en la educación superior. Una experiencia educomunicativa en entornos virtuales. In Fueyo Gutiérrez, A., Rodríguez-Hoyos, C., Pérez Tornero, J. (Hrsg.), Los territorios de la Educación Mediática: experiencias en contextos educativos (-). Barcelona: Editorial UOC.
Marfil-Carmona, R., Hergueta-Covacho, E. & Villalonga Gómez, C. (2015): The Relational Factor as a strategic element in marketing communications. Anàlisi. Quaderns de Comunicació i Cultura, 52: 33-46.
Doi: https://doi.org/10.7238/a.v0i52.2392Hergueta-Covacho, E. (2015): ¿Cómo medir la intermetodología? Creación del cuestionario de Impacto Intermetodológico. In Peinado Miguel, F. (Hrsg.), Formación, perfil profesional y consumo de medios de alumnos en Comunicación (147-160). La Laguna: Cuadernos Artesanos de Comunicación, 77.
Doi: https://doi.org/10.4185/cac77Hergueta-Covacho, E. (2014): Ser y estar en Twitter. Construyendo relaciones en comunidades de aprendizaje. In Cuadros Muñoz, R., Villatoro, J. (Hrsg.), Twitter en la enseñanza y aprendizaje del español (65-79). Málaga: Ediciones EdiEle.
Barroso, J., Covacho, E.H., & Lazo, C. (2013): Phenomenological features of digital communication: interactivity, immersion and ubiquity. Sociedad de la Información, 44: 169-193.
Gabelas-Barroso, J., Marta-Lazo, C. & Hergueta-Covacho, E. (2013): Factor R-elacional como epicentro de las prácticas culturales digitales. In Aranda, D., Creus, A., Sánchez Navarro, J. (Hrsg.), Educación, medios digitales y cultura de la participación (-). Barcelona: Editorial UOC.
Hon.Prof.(FH) Dr. Elisa Hergueta-Covacho, E.H. Lic., MASenior Lecturer Institut Tourismus, Wein Business und MarketingFlorentine Kugler, BA
Scientific Project Staff Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
-
Klimawandel und dessen Auswirkungen auf touristische Attraktionen in Niederösterreich
Department of Business
Florentine Kugler, BAScientific Project Staff Institut Tourismus, Wein Business und...Dr. Larissa Neuburger, MA, MA
Professorin Department of Business
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
- MarketingMaster of Arts in Business / Vollzeit
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Vollzeit
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Berufsbegleitend
-
Nachhaltigkeit aus Sicht der Weinkonsumentinnen und Konsumenten
Department of Business
-
WBL4JOB
Department of Business
Egger, R., Neuburger, L. (2022): Augmented, Virtual, and Mixed Reality in Tourism. In Xiang, Z., Fuchs, M., Gretzel, U., Höpken, W. (Hrsg.), Handbook of e-Tourism (317-342). Cham: Springer Nature.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-48652-5Egger, R., Neuburger, L., Matuzzi, M. (2022): Data Science and Ethical Issues. In Egger, R. (Hrsg.), Applied Data Science in Tourism. Tourism on the Verge. (51-66). Cham: Springer.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-88389-8_4Barbe, D., Neuburger, L. (2021): Generation Z and Digital Influencers in the Tourism Industry. In Stylos, N., Rahimi, R., Okumus, B., Williams, S. (Hrsg.), Generation Z Marketing and Management in Tourism and Hospitality (167-192). Cham: Palgrave Macmillan.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-70695-1_7Sakardy, D., Neuburger, L., Egger, R. (2021): Virtual reality as a travel substitution tool during COVID-19. In Wörndl W., Koo C., Stienmetz J.L. (Hrsg.), Information and Communication Technologies in Tourism 2021 (452-463). Cham: Springer.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-65785-7_44Egger, R., Neuburger L. (2020): Augmented, Virtual, and Mixed Reality in Tourism. In Xiang Z., Fuchs M., Gretzel U., Höpken W. (Hrsg.), Handbook of e-Tourism (1-25). Cham: Springer.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-05324-6_19-1Neuburger, L., Egger, R. (2020): Travel risk perception and travel behaviour during the COVID-19 pandemic 2020: A case study of the DACH region. Current Issues in Tourism, 24(7): 1003-1016.
Doi: https://doi.org/10.1080/13683500.2020.1803807Barbe, D., Neuburger, L., Pennington-Gray, L. (2020): Follow Us on Instagram! Understanding the Driving Force behind Following Travel Accounts on Instagram. e-Review of Tourism Research, 17(4).
Neuburger, L., Beck, J., Egger, R. (2018): The ‘Phygital’tourist experience: The use of augmented and virtual reality in destination marketing. In Camilleri, M.A. (Hrsg.), Tourism Planning and Destination Marketing (183-202). Bingley: Emerald Publishing Limited.
Doi: https://doi.org/10.1108/978-1-78756-291-220181009Neuburger, L., Egger, R. (2017): An Afternoon at the Museum: Through the Lens of Augmented Reality. In Scheeg, R., Stangl, B. (Hrsg.), Information and Communication Technologies in Tourism 2017 (241-254). Berlin: Springer, Cham.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-51168-9_18
Dr. Larissa Neuburger, MA, MAProfessorin Department of BusinessPriv. Doz. Mag. Dr. Arthur Posch
Senior Lecturer Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
- Betriebswirtschaft für das GesundheitswesenBachelor of Arts in Business / Vollzeit
- Betriebswirtschaft für das GesundheitswesenBachelor of Arts in Business / Berufsbegleitend
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Berufsbegleitend
- MarketingMaster of Arts in Business / Vollzeit
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Vollzeit
Sautner, E., Grabner, I., Posch, A., Duftner, C. (2023): How to plug the leaky pipeline in clinical rheumatology across Europe—lessons to be learned from experiences in business. Rheumatology.
Doi: https://doi.org/10.1093/rheumatology/kead090Ng, E., Posch, A., Kraiczy, N., Köllen, T., Thom, N. (2022): Do “One Size” Employment Policies Fit all Young Workers? Heterogeneity in Work Attribute Preferences among the Millennial Generation. BRQ Business Research Quarterly.
Doi: https://doi.org/10.1177/23409444221085587Posch, A. (2020): Integrating Risk into Control System Design: The Complementarity between Risk-Focused Results Controls and Risk-Focused Information Sharing. Accounting, Organizations and Society, 86.
Doi: https://doi.org/10.1016/j.aos.2020.101126Braumann, E., Grabner, I., Posch, A. (2020): Tone from the Top in Risk Management: A Complementarity Perspective on How Control Systems Influence Risk Awareness. Accounting, Organizations and Society, 84.
Doi: https://doi.org/10.1016/j.aos.2020.101128Posch, A., Garaus, C. (2020): Boon or Curse? A Contingent View on the Relationship between Strategic Planning and Organizational Ambidexterity. Long Range Planning, 53(6).
Doi: https://doi.org/10.1016/j.lrp.2019.03.004Grabner, I., Posch, A., Wabnegg, M. (2018): Materializing Innovation Capability: A Management Control Perspective. Journal of Management Accounting Research, 30(2): 163-185.
Doi: https://doi.org/10.2308/jmar-52062
Priv. Doz. Mag. Dr. Arthur PoschSenior Lecturer Institut Tourismus, Wein Business und MarketingDesiree Schnauer, BA
Scientific Project Staff Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
-
Capacity Building für nachhaltigen ländlichen Tourismus in Mosambik ("CAST Mozambique")
Department of Business
-
Nachhaltigkeit aus Sicht der Weinkonsumentinnen und Konsumenten
Department of Business
-
WBL4JOB
Department of Business
Desiree Schnauer, BAScientific Project Staff Institut Tourismus, Wein Business und...Prof.(FH) Dr. Dipl.-BW(FH) Albert Franz Stöckl, MA
Studiengangsleitung International Wine Business
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
- International Wine BusinessBachelor of Arts in Business / Vollzeit
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Berufsbegleitend
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Vollzeit
- Tourism and Leisure Management in TashkentBachelor of Arts in Business / Vollzeit
-
Nachhaltigkeit aus Sicht der Weinkonsumentinnen und Konsumenten
Projektleitung, Department of Business
-
The Wine Lab
Projektleitung, Department of Business
Tischler, S., Stoeckl, A., Kleiss, D., Reisenberger, A. (2021): Measuring customer experience in a restaurant by using the mobile ethnography application "Experience Fellow". In Rüdiger, J., Wagner, D., Dreyer, A., Stöckl, A. (Hrsg.), Kulinarischer Tourismus und Weintourismus - Culinary and Wine Tourism Conference (65-73). Wiesbaden: Gabler Verlag.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-33226-6_7Stoeckl, A., Lee, M., Tischler, S. (2019): Ignoring consumer science? Three cases from Austria about innovation, philosophies, gut feeling, and intuitive decision-making. In Santini, C., Cavicchi, A. (Hrsg.), Case Studies in the Wine Industry (63-74). Birmingham: Woodhead Publishing .
Doi: https://doi.org/10.1016/B978-0-08-100944-4.00005-7Rinke, W., Stoeckl, A. (2017): Using Data Mining to Classify Terroir Specific Aromatic Profiles of True-To-Type Wines from Burgenland a District of Austria. In Academy of Wine Business Research (Hrsg.), Conference Proceedings, 10th International Conference of the Academy of Wine Business Research, July 25th to 28th, 2017, Sonoma State University, CA, USA (106). Rohnert Park, CA, USA: IJWBR.
Bauer-Krösbacher, C., Stoeckl, A., Tischler, S. (2017): Die kulinarische Attraktivität des Reiselands Österreich: Selbstbild v. Aussensicht. In Wagner, D., Mair, M., Stoeckl, A., Dreyer, A. (Hrsg.), Kulinarischer Tourismus und Weintourismus - Culinary and Wine Tourism Conference 2015 (125-134). Wiesbaden: Springer Gabler.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-13732-8_10Stöckl, A.F., Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C., Koja, T., & Mathis, J.K. (2016): Does Wine Enhance the Attractiveness of a Destination?. In Bruwer, J., Lockshin, L., Corsi, A., Cohen, J., Hirche, M. (Hrsg.), Conference Proceedings, 9th Academy of Wine Business Research Conference (598-607). Adelaide: Academy of Wine Business Research.
Wagner, D., Mair, M., Stoeckl, A., Dreyer, A. (Hrsg.). (2015): Kulinarischer Tourismus und Wein Tourismus - Culinary and Wine Tourism Conference 2015. Wiesbaden: Springer Gabler.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-13732-8
Prof.(FH) Dr. Dipl.-BW(FH) Albert Franz Stöckl, MAStudiengangsleitung International Wine BusinessMag. Stephanie Tischler
Scientist Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
- Marktforschung, Tourismusforschung
- Quantitative und qualitative Forschungsmethoden
- Gesundheits- und Sporttourismus, Konsumentenverhalten
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Berufsbegleitend
- Tourism and Leisure ManagementBachelor of Arts in Business / Vollzeit
-
Klimawandel und dessen Auswirkungen auf touristische Attraktionen in Niederösterreich
Department of Business
-
Nachhaltigkeit aus Sicht der Weinkonsumentinnen und Konsumenten
Department of Business
-
Nachhaltige Innovationen in der Hotellerie
Department of Business
-
Hybrid Parks – Entwicklung eines Messmodells
Department of Business
-
InRuTou - Innovationen im ländlichen Tourismus
Department of Business
Tischler, S. (2021): Family Decision Making and Vacation Functions in Summer Tourism – The Case of Austrian Families. In Waiguny, M.K., & Rosengren, S. (Hrsg.), Advances in Advertising Research (289–304). Wiesbaden: Springer/Gabler.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-32201-4_20Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C. (2021): Kulinarikreisen in der Zielgruppe 55+. In Rüdiger, J., Wagner, D., Dreyer, A., Stöckl, A. (Hrsg.), Kulinarischer Tourismus und Weintourismus - Culinary and Wine Tourism Conference 2020 (19-56). Wiesbaden: Gabler Verlag.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-33226-6Tischler, S., Stoeckl, A., Kleiss, D., Reisenberger, A. (2021): Measuring customer experience in a restaurant by using the mobile ethnography application "Experience Fellow". In Rüdiger, J., Wagner, D., Dreyer, A., Stöckl, A. (Hrsg.), Kulinarischer Tourismus und Weintourismus - Culinary and Wine Tourism Conference (65-73). Wiesbaden: Gabler Verlag.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-33226-6_7Bauer-Krösbacher, C., Tischler, S., Baumgartner, D. (2020): Ski huts in Austria and their culinary offer: a question of quality versus quantity?. In Doppler, S., Steffen, A. (Hrsg.), Case Studies on Food Experiences in Marketing, Retail, and Events (109-119). Oxford: Woodhead Publishing .
Doi: https://doi.org/10.1016/C2018-0-02517-7Bauer-Krösbacher, C., Tischler, S., Baumgartner, D. (2019): The Culinary Offer of Ski Huts in Austria: A Question of Quantity vs. Quality?. In Doppler, S., Steffen, A. (Hrsg.), Case Studies on Food Experiences (109-119). Amsterdam: Woodhead Publishing .
Doi: https://doi.org/10.1016/C2018-0-02517-7Lotter, J., Tischler, S. (2019): Customer Experience im B2B-Bereich: Die Gestaltung von Kundenerlebnissen im Kongresstourismus am Beispiel der HOFBURG Vienna. In Wagner, D., Schobert, M., Steckenbauer, G. (Hrsg.), Experience Design im Tourismus (63-81). Wiesbaden: Gabler Verlag.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-24513-9Steckenbauer, G., Weisböck-Erdheim, R., Tischler, S., Pichler, C., Hartl, A. (2019): Nutzung und Inszenierung natürlicher Ressourcen im Gesundheitstourismus. In Wagner, D., Schobert, M., Steckenbauer, G. (Hrsg.), Experience Design im Tourismus (83-102). Wiesbaden: Springer/Gabler.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-24513-9Stoeckl, A., Lee, M., Tischler, S. (2019): Ignoring consumer science? Three cases from Austria about innovation, philosophies, gut feeling, and intuitive decision-making. In Santini, C., Cavicchi, A. (Hrsg.), Case Studies in the Wine Industry (63-74). Birmingham: Woodhead Publishing .
Doi: https://doi.org/10.1016/B978-0-08-100944-4.00005-7Steckenbauer, G., Tischler, S., Hartl, A., Pichler, C. (2018): A Model for Developing Evidence-based Health Tourism: The Case of ‘Alpine Health Region Salzburg, Austria’. In Azara, I., Michopoulou, E., Niccolini, F., Taff, B., Clarke, A. (Hrsg.), Tourism, Health, Wellbeing and Protected Areas (69-81). Wallingford: CABI.
Tischler, S., Gretzel, U. (2017): Online-Marketing in Australien und Neuseeland. In Pforr, C., Reiser, D. (Hrsg.), Tourismus in Australien und Neuseeland (79-95). Oldenbourg: De Gruyter.
Doi: https://doi.org/10.1515/9783110424546-006Bauer-Krösbacher, C., Tischler, S. (2017): Tourism in Austria. In Lowry, L. (Hrsg.), International Encyclopedia of Travel and Tourism (103-105). Thousand Oaks, California, USA: SAGE Publishing, Inc.
Doi: https://www.doi.org/10.4135/9781483368924.n38Maurer, C., Tischler, S. (2017): Die Bedeutung von Bonusleistungen bei der Hotelbuchung zur Steigerung der Kundenloyalität und Direktbuchungsrate - Eine Studie unter österreichischen Hotelbetrieben. In IMC Fachhochschule Krems GmbH (Hrsg.), Online Tagungsband - 11. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2017 (855-865). Krems: FFH.
Bauer-Krösbacher, C., Stoeckl, A., Tischler, S. (2017): Die kulinarische Attraktivität des Reiselands Österreich: Selbstbild v. Aussensicht. In Wagner, D., Mair, M., Stoeckl, A., Dreyer, A. (Hrsg.), Kulinarischer Tourismus und Weintourismus - Culinary and Wine Tourism Conference 2015 (125-134). Wiesbaden: Springer Gabler.
Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-13732-8_10Steckenbauer, G.C., Tischler, S., Hartl, A., Pichler, C. (2016): Destination and product development rested on evidence-based health tourism. In Smith, M., Puczko, L. (Hrsg.), The Routledge Handbook of Health Tourism (25). Oxon: Routledge.
Bauer-Krösbacher, C., Tischler, S. (2016): Methoden der BesucherInnenforschung. In Wolfram, S. (Hrsg.), Kulturvermittlung heute. Internationale Perspektiven (173-188). Bielefeld: transcript.
Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C. (2016): Kulinarisch reisen. Aktuelle Entwicklungen zur Bedeutung des Kulinariktourismus in Österreich. In Bieger, T., Beritelli, P., Laesser, C. (Hrsg.), Schweizer Jahrbuch für Tourismus 2015/16: Gesellschaftlicher Wandel als Herausforderung im alpinen Tourismus (1-10). Berlin: Erich Schmidt Verlag.
Stöckl, A.F., Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C., Koja, T., & Mathis, J.K. (2016): Does Wine Enhance the Attractiveness of a Destination?. In Bruwer, J., Lockshin, L., Corsi, A., Cohen, J., Hirche, M. (Hrsg.), Conference Proceedings, 9th Academy of Wine Business Research Conference (598-607). Adelaide: Academy of Wine Business Research.
Mathis, J., Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C. (2015): Travel Motivations and Destination Choice Behaviour in Culinary Tourism – The Case of Austrian Travellers. In Department of Tourism, Munich University of Applied Sciences (Hrsg.), Consumer Behavior in Tourism Symposium 2015 (CBTS). Munich: Department of Tourism, Munich University of Applied Sciences.
Steckenbauer, G., Tischler, S., Hartl, A. (2015): Entwicklung eines Prozessmodells zum Aufbau gesundheitstouristischer Produkte: Case Study "Hohe Tauern Health". In FH OÖ Forschungs & Entwicklungs GmbH (Hrsg.), Online Tagungsband FHK Forschungsforum 2015 (1-3). Hagenberg: FFH.
Mag. Stephanie TischlerScientist Institut Tourismus, Wein Business und MarketingRebecca Wolffhardt, BSc
Scientific Project Staff Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
Institut Tourismus, Wein Business und Marketing
-
Klimawandel und dessen Auswirkungen auf touristische Attraktionen in Niederösterreich
Department of Business
Rebecca Wolffhardt, BScScientific Project Staff Institut Tourismus, Wein Business und...
Studiengänge des Instituts

Tourism and Leisure Management

Tourism and Leisure Management

International Wine Business
