Stephanie Tischler

Lecturer Institute Tourism, Wine Business and Marketing

  • Mag. Stephanie Tischler | Lecturer Institute Tourism, Wine Business and Marketing - IMC Fachhochschule Krems

    Mag. Stephanie Tischler

    Lecturer Institute Tourism, Wine Business and Marketing
    Institute Tourism, Wine Business and Marketing

    IMC International Campus Piaristengasse
  • marketing research, tourism research
  • quantitative and qualitative research methods
  • health and sport tourism, consumer behaviour
  • Tischler, S. (2021): Family Decision Making and Vacation Functions in Summer Tourism – The Case of Austrian Families. In Waiguny, M.K., & Rosengren, S. (Hrsg.), Advances in Advertising Research (289–304). Wiesbaden: Springer/Gabler.

    Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-32201-4_20
  • Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C. (2021): Kulinarikreisen in der Zielgruppe 55+. In Rüdiger, J., Wagner, D., Dreyer, A., Stöckl, A. (Hrsg.), Kulinarischer Tourismus und Weintourismus - Culinary and Wine Tourism Conference 2020 (19-56). Wiesbaden: Gabler Verlag.

    Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-33226-6
  • Tischler, S., Stoeckl, A., Kleiss, D., Reisenberger, A. (2021): Measuring customer experience in a restaurant by using the mobile ethnography application "Experience Fellow". In Rüdiger, J., Wagner, D., Dreyer, A., Stöckl, A. (Hrsg.), Kulinarischer Tourismus und Weintourismus - Culinary and Wine Tourism Conference (65-73). Wiesbaden: Gabler Verlag.

    Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-33226-6_7
  • Bauer-Krösbacher, C., Tischler, S., Baumgartner, D. (2020): Ski huts in Austria and their culinary offer: a question of quality versus quantity?. In Doppler, S., Steffen, A. (Hrsg.), Case Studies on Food Experiences in Marketing, Retail, and Events (109-119). Oxford: Woodhead Publishing .

    Doi: https://doi.org/10.1016/C2018-0-02517-7
  • Bauer-Krösbacher, C., Tischler, S., Baumgartner, D. (2019): The Culinary Offer of Ski Huts in Austria: A Question of Quantity vs. Quality?. In Doppler, S., Steffen, A. (Hrsg.), Case Studies on Food Experiences (109-119). Amsterdam: Woodhead Publishing .

    Doi: https://doi.org/10.1016/C2018-0-02517-7
  • Lotter, J., Tischler, S. (2019): Customer Experience im B2B-Bereich: Die Gestaltung von Kundenerlebnissen im Kongresstourismus am Beispiel der HOFBURG Vienna. In Wagner, D., Schobert, M., Steckenbauer, G. (Hrsg.), Experience Design im Tourismus (63-81). Wiesbaden: Gabler Verlag.

    Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-24513-9
  • Steckenbauer, G., Weisböck-Erdheim, R., Tischler, S., Pichler, C., Hartl, A. (2019): Nutzung und Inszenierung natürlicher Ressourcen im Gesundheitstourismus. In Wagner, D., Schobert, M., Steckenbauer, G. (Hrsg.), Experience Design im Tourismus (83-102). Wiesbaden: Springer/Gabler.

    Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-24513-9
  • Stoeckl, A., Lee, M., Tischler, S. (2019): Ignoring consumer science? Three cases from Austria about innovation, philosophies, gut feeling, and intuitive decision-making. In Santini, C., Cavicchi, A. (Hrsg.), Case Studies in the Wine Industry (63-74). Birmingham: Woodhead Publishing .

    Doi: https://doi.org/10.1016/B978-0-08-100944-4.00005-7
  • Steckenbauer, G., Tischler, S., Hartl, A., Pichler, C. (2018): A Model for Developing Evidence-based Health Tourism: The Case of ‘Alpine Health Region Salzburg, Austria’. In Azara, I., Michopoulou, E., Niccolini, F., Taff, B., Clarke, A. (Hrsg.), Tourism, Health, Wellbeing and Protected Areas (69-81). Wallingford: CABI.

  • Tischler, S., Gretzel, U. (2017): Online-Marketing in Australien und Neuseeland. In Pforr, C., Reiser, D. (Hrsg.), Tourismus in Australien und Neuseeland (79-95). Oldenbourg: De Gruyter.

    Doi: https://doi.org/10.1515/9783110424546-006
  • Bauer-Krösbacher, C., Tischler, S. (2017): Tourism in Austria. In Lowry, L. (Hrsg.), International Encyclopedia of Travel and Tourism (103-105). Thousand Oaks, California, USA: SAGE Publishing, Inc.

    Doi: https://www.doi.org/10.4135/9781483368924.n38
  • Maurer, C., Tischler, S. (2017): Die Bedeutung von Bonusleistungen bei der Hotelbuchung zur Steigerung der Kundenloyalität und Direktbuchungsrate - Eine Studie unter österreichischen Hotelbetrieben. In IMC Fachhochschule Krems GmbH (Hrsg.), Online Tagungsband - 11. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2017 (855-865). Krems: FFH.

  • Bauer-Krösbacher, C., Stoeckl, A., Tischler, S. (2017): Die kulinarische Attraktivität des Reiselands Österreich: Selbstbild v. Aussensicht. In Wagner, D., Mair, M., Stoeckl, A., Dreyer, A. (Hrsg.), Kulinarischer Tourismus und Weintourismus - Culinary and Wine Tourism Conference 2015 (125-134). Wiesbaden: Springer Gabler.

    Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-13732-8_10
  • Steckenbauer, G.C., Tischler, S., Hartl, A., Pichler, C. (2016): Destination and product development rested on evidence-based health tourism. In Smith, M., Puczko, L. (Hrsg.), The Routledge Handbook of Health Tourism (25). Oxon: Routledge.

  • Bauer-Krösbacher, C., Tischler, S. (2016): Methoden der BesucherInnenforschung. In Wolfram, S. (Hrsg.), Kulturvermittlung heute. Internationale Perspektiven (173-188). Bielefeld: transcript.

  • Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C. (2016): Kulinarisch reisen. Aktuelle Entwicklungen zur Bedeutung des Kulinariktourismus in Österreich. In Bieger, T., Beritelli, P., Laesser, C. (Hrsg.), Schweizer Jahrbuch für Tourismus 2015/16: Gesellschaftlicher Wandel als Herausforderung im alpinen Tourismus (1-10). Berlin: Erich Schmidt Verlag.

  • Stöckl, A.F., Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C., Koja, T., & Mathis, J.K. (2016): Does Wine Enhance the Attractiveness of a Destination?. In Bruwer, J., Lockshin, L., Corsi, A., Cohen, J., Hirche, M. (Hrsg.), Conference Proceedings, 9th Academy of Wine Business Research Conference (598-607). Adelaide: Academy of Wine Business Research.

  • Mathis, J., Tischler, S., Bauer-Krösbacher, C. (2015): Travel Motivations and Destination Choice Behaviour in Culinary Tourism – The Case of Austrian Travellers. In Department of Tourism, Munich University of Applied Sciences (Hrsg.), Consumer Behavior in Tourism Symposium 2015 (CBTS). Munich: Department of Tourism, Munich University of Applied Sciences.

  • Steckenbauer, G., Tischler, S., Hartl, A. (2015): Entwicklung eines Prozessmodells zum Aufbau gesundheitstouristischer Produkte: Case Study "Hohe Tauern Health". In FH OÖ Forschungs & Entwicklungs GmbH (Hrsg.), Online Tagungsband FHK Forschungsforum 2015 (1-3). Hagenberg: FFH.